søndag 12. april 2009

Påskeferie

Da er vi tilbake i Namsos, etter en 6 timers biltur. Jepp, rimelig "klar i ræva". Hadde planer om å oppdatere bloggen da jeg var hjemme, men siden jeg ikke kom meg på nett med min pc, ble det for mye frem og tilbake med bilder på pappa sin pc. Derfor kommer en liten oppsummering av påska her, i både bilder og ord. Heldig du er!

På tisdag og onsdag var vi på bytur sammen med mamma (tirsdag) og Lene (onsdag), ingen bilder her, men flotte ord. Mamma pløyde som vanlig de fleste klesstativ, hun er en mester i å finne lure kjøp. Lene var det kjempe kjekt å møte igjen! Tror det første hun sa til meg var (med en litt sur mine): "I fekk æn bra start på dagen i dag, fått mænsn å æi kvise."

Onsdags kveld ble det naustfest som planlagt. Det var ca. 30 som sa de skulle komme, men vi var vel litt over 20 stk tror jeg. Og det var like så greit, for da er det plass til alle og vi slipper å stable i høyden. De første kom i 7 tia og utover kvelden ramlet det inn venner fra videregående og ungdomsskolen. Etter hvert som glassene tømtes kom gitaren frem og både latter og sang satt løst. Husker jeg fikk streng beskjed fra Charlotte R. om at jeg måtte ha naustfest hver gang jeg kom hjem. Ayay, capt'n!















Torsdagen hadde ingen brå start av naturlige årsaker. Utpå dagen la jeg og Sigurd ut på sykkeltur. Den fikk en brå slutt. Vegard ringte på kvelden, de var "utom lannje" å grillet. Det var kos det! Gamle minner og historier ble frisket opp og Simon stakkar hadde vært så fyllesyk etter festen. God underholdning for oss andre!


Fredag var en aktiv dag! Vi kjørte i regnvær innover til Kleive på hytta. Når regne letta kjørte vi 10 min. videre til Sollia og gikk på ski. Turen nedover var knall! Snøen var råtten og myk, da var det bare å kaste hemningene og la det stå til.







Da vi kom ned igjen på hytta la jeg og Sigurd ut på fisketur. På fjerde kastet fikk han en fin torsk, og da var det tydeligvis tomt. For mer fisk ble det ikke uansett hvor langt jeg kastet. Fisken ble til grillmat, jeg spiste pølser. Fisken kan han ha for seg selv. Denne dagen var toppers! Gå på ski, fiske og grille ute på samme dag.






På lørdag gikk vi på Skoften. Vi gikk opp den nye stien, og det var en passlig lang fjelltur. Trenger ikke nødproviant, men blir svett og sliten. Etter fjellturen spiste vi på Skarstua og var innom Klokkergården og Lysgården. På Klokkergården undersøkte jeg alle sauskinn, kaninskinn og kjeskinn jeg kom over, har peiling på seiling skjønner du. På Lysgården kjøpte jeg bursdagsgave til Anne Britt. Senere på kvelden testet jeg vaffelrøra som ble GODE vafler, anbefales! Så kom hele familien Dale på besøk. Kjempe kjekt å se de igjen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar