mandag 10. august 2009

Summernights

En måned har gått siden siste innlegg, og mye har skjedd. Vi har enten vært på farta eller jobbet. Etter vi var i Bud på ferie, dro vi til Budal. En meget øde bygd sør for Trondheim. Der var vi på Midt Norsk Mesterskap. Det gikk ikke så alt for godt, så over til noe annet...

Når vi kom til Namsos igjen var vi begge klar for 14 dager med arbeid. Så jeg tok på meg alt av vakter, og jobbet 13 vakter på 14 dager. Det var litt møkk der og da, men lønninga er rett rundt hjørnet, og så det var ikke så dumt likevel.

Så tok vi fatt på neste ferietur: Landsskytterstevnet på Evje. Det har skjedd ganske mye, så jeg skal fatte meg kort dagene igjennom.

Tirsdag: Vi orker ikke gå hjemme og vente på at vi skal på tur, og hiver oss i rundt og drar. Camper på en ungdomsskole i Romedal for natta. Dette er ikke helt lov, så vi forsvant igjen kl 07..

Onsdag: På vei til Oslo måtte Sigurd sove litt, og jeg får litt panikk av veiene der nede, så vi kjørte til Eidsvoll. Mens Sigurd sov, var jeg turist og såg på Eidsvollbygningen. Etter powernap'en oppdaget vi at: Hey, Tusenfryd er bare 6 mil unna jooo... Så dit dro vi. Masser av folk, kø i 1t per berg og dalbane, 30min kø for mat. Dritt. Men vi sto i kø i 2,5t for å ta Thundercoaster, Loopen og spise wraps. Vi kjørte til Moss, tok ferga til Horten, kjørte til Sandefjord og overnatta hos Bent, bror til Sigurd. Marthe og Knut kom også den kvelden.

Torsdag: Jeg, Sigurd, Marthe og Knut tok harrybåten fra Sandefjord til Strømstad. Mest på grunn av Tax Free, men også for å være turister. I Strømstad åpnet himlens alle sluser seg og vi ble søkk våte. Da er det finfint med rea (les: salg på svensk) så man får kjøpt tørre klær. På båten hjem spydde hver tiende unge og vi kosa oss med San Fransisco.

Fredag: Vi skyter Norges Cup stevner, dette går også dårlig. Kjører til Evje og inntar skyttercampen.

Lørdag: DYREPARKEN! En innholdsrik og morsom dag. Var innom Kardemommeby, Afrika, Kaptein Sabeltannsrike, Kjuttavika, Nordisk Villmark, Kutoppen og alt det andre. Dette var en opplevelse for både store og små! Marthe, Knut, Anne Britt, Jo Inge, Even&Erik var også med, tvillingene storkosa seg og sprang i mellom tanter og onkler og fikk det egentli akkurat slik de ville ha det. Og sånn skal det være når man er på ferie.

Resten av uka var vi på Evje, som ligger 1t unna Kr.Sand. Her var det skyting og drikking annenhver dag, alt etter som. Vi bodde i campingvogner og campen var kjempe fin! Toalett, dusj og grilltelt var 100m unna. Skytemessig er det ikke så mye og skryte av. På banen gikk et skudd av før det skulle, så det ble en firer. Hadde jeg unngått den hadde jeg kanskje kommet meg på prinsesselaget. Felten ble vertfall fiasko, og på lagskyting skøt jeg til 98 av 100. Fornøyd med den!

På fredag kjørte vi hjem, 14t med få stopp. Jeg synes det gikk kjempe fort! Sigurd kjørte siste timen hjem, og presterte å sovne på Spillum, altså 2km fra leiligheta. Men det gikk bra, ingen kræsj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar