fredag 2. april 2010

Påskeferie i Bud

Endelig hjemme! Synes det er veldig godt å være hjemme igjen, vertfall siden våren har kommet hit. I går hadde vi en fin dag. Først syklet vi til "Utom lannje" for å finne rakved, jeg har nemlig et prosjekt på gang. Om det blir vellykket kommer det bilder. Vi tråla mange meter med berg og strand i går, tydeligvis er det dårlige tider for rakved.. Etter det grilla vi pølser på verandan i peisen. Litt kaldt var det, så tøfler, ullgenser og tykkbukse måtte til. Og endelig fikk jeg brukt skinnposen, den lå i hammoken og varmet godt.












På ettermiddagen dro vi ut med båten på fisketur. Var rundt om på holmene etter rakved også, og der var det bedre tilbud. Faktisk er det noen som har samlet rusk og rask i små hauger, inkuldert rakved, så jeg slapp å springe hele holmen rundt. Det passet meg fint da jeg hadde på meg en diger dress, i ren Michelin-stil. Fiskelykken var også vellykket, pappa og Sigurd fikk hyse, torsk, lyr og lange, mens jeg var skipper. Flink var jeg og...









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar