onsdag 30. juni 2010

Loppefunn og bruktmarked

I løpet av ferien hjemme på en uke var jeg innom to loppemarked og to bruktmarked. Og av det ble det en del nips i bagasjen hjem. Kvelden før jeg reiste nordover pakket jeg 1 stk bag rimelig kompakt og måtte til slutt spør mamma pent om å få låne en liten bag. Heldigvis er det ikke lange biten å gå på bussterminalen i Trondheim, og hadde jeg tatt fly ville det by på problemer.





På bruktbutikken i Elnesvågen fant jeg denne grønne retro gardienen og mamma la ned veto på at denne kunne vi ikke gå i fra. Og for 20 kr var vel det greit for denne gang, mamma. Puta ved siden er en 50x70 dunpute kjøpt på Jysk for 39 kr. Nå er pute og gardin forvandlet til pute 50x50 med retro trekk.





Gamle mønster kjøpt på bruktbutikken i Molde, 5 kr pr stk. Jeg og mamma fylte opp tre poser og støttet misjonen med hele 140 kr. Med godt humør, god samvittighet og tunge poser ruslet vi til bilen for å tømme første lass, før handleturen fortsatte.





Andre diverse loppefunn. Vasen kostet 5 kr, glasset 10, serviettholder 10, stort fat 10 og lite fat 5.





Fruktkurven jeg nevnte i et tidligere innlegg har fått seg en runde med sprayboksen, tidligere var den sort. Kurven til venstre sporet jeg opp på intenett og koster kr 169,- på Black Design, på bruktbutikk i Elnesvågen kjøpte jeg den for den nette sum av kr 35,-. Dens skjebne er ikke avgjort enda.





Har lett etter ei sånn kasse og fant den endelig! På Gule Skule, der selges samlerobjekter av det eldre slag. Denne fant jeg på et rom for oppbevaring av tomme pappesker, full av muttrer og skruer. Jeg spurte mannen pent om han skulle selge kassen, og til hvilken pris? Tja, 10 kr var vel greit sa han og løftet lokket av en gammel kjele, tømte skruer og muttrer oppi, la på lokket og erklærte at det nå var en "forundringskjele". Takk for handelen, jeg kommer tilbake!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar