fredag 11. mars 2011

Gammel snekkerkasse hospiterer som settekasse

For en stund siden var jeg hos min svigerinne på flyttesjau, de bygger nytt hus og kalte inn til dugnad for å flytte ut av det gamle. Vi gikk løs på arbeidet med stort engasjement og fikk kjørt flere lass til nyhuset. I garasjen var min svigerinnes svigerfar (nettopp!) i gang med å kaste gammelt skrot da han snublet over denne kassen. Den var full av gamle skruer, skriver og muttere, og han tenkte som menn flest: Kjekt å ha!





Jeg var tilfeldigvis ute for å hente ved da jeg oppdaget kassen, og spørte så fint om jeg kunne få den. Kassen skulle han nemlig ikke ha, det var innholdet som var nyttig. Flotters! Nå har kassen kommet i hus og fått seg en runde med støvsugeren, før den fint og pyntelig ble steglet opp på Bestemorskapet. Endelig en plass for små, men dyrebare minner og gjenstander. Nå er det tilbake til bachelor-oppgaven, i håp om å få svar på følgende: Hvordan kan sykepleieren gjennom kommunikasjon fremme livskvalieten til pasienter med demens?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar