mandag 27. april 2009

Finale i feltskyting

I helga var det årets siste feltstevne, Namdalscup finale i feltskyting på Overhalla. Sigurd presterte kjempe bra og jevnt helt til finalen, der han møtte svogeren som hadde slumpet seg med. Og Jo Inge sneik seg unna med seieren til slutt. Den moralske vinneren er Sigurd vil jeg påstå, men så lenge en fra skytterlaget vårt vant, skal jeg ikke klage.

Even og Erik var også med, og de synes det var topp at snøen var borte. For da kommer småstein og søledammer frem. Tror de er nok et bevis på at søledammer tiltrekker barn. For det var der det var spennende å være! Vi bretta opp ermer etter beste evne og lot de ta seg noen turer bort til dammen. Og det var stas! Selv om Erik ramla på rompa midt i dammen ble han faktisk ikke våt, lenge leve regnklær. Når vi skulle dra og plukket de opp fra dammen ble de litt rabiat. Vi får satse på utflukter til badestrand i sommer.


Ute i praksis sykeheimen på stortrives jeg! Begynner å få jobbe mer selvstendig nå, og det er toppers. Ble litt lei av å dilte etter en veileder dagen lang. Har hatt midtvurdering sammen med lærer og veileder. Det gikk kjempe fint, mange fine ord å få høre. Og det var ikke sånn "du er så flink og snill og grei og...", nei da, det var dype ord uttalelser med mye mening bak. Jeg ble så glad! Videre i praksis fikk jeg beskjed om å fortsette slik jeg har gjort til nå, og prøve å få med meg så mange prosedyrer som mulig. Det er greit ja! På slutten av vurderinga spurte veilederen om jeg hadde fått sommerjobb, og det har jeg på bo- og servicesenteret. Da ble hun litt snurt, men jeg sa at jeg vil jobbe der på sykeheimen både i sommer og ellers i helgene. Da ble hun glad igjen. Så i sommer blir det jobbing på Namsos Sykeheim, Namsos Bo- og Servicesenter og på Lundhaugen Omsorgssenter hjemme. Hvor ble det av sommerferien?

1 kommentar: