tirsdag 19. mai 2009

17. mai

Søndagen var også en travel dag i helga. Christine hadde overnattet og vi skulle ta frokosten nede på restauranten. Da vi kom ut i gata ikledd gårsdagens festantrekk, sminke og hår ble vi møtt av flere hunder oppmøtte i bunad for å se barnetoget. Vi skvatt til, og pila bak hjørne i bakgården. Det var bra flaut. Så kom Sigurd ut, og vi alle tre gikk i veldig rask gange inn på restauranten. Der spiste vi pizza og såg på barnetoget som gikk forbi. Og da kom 17. mai følelsen! Vi bestemte oss for å ta et besøk på sykehjemmet og fikk på finstasen. Det var glade pasienter som fikk se studentene i bunad og ikke arbeidsklær.

Kl 12 var vi på Skage og gikk i tog, spiste is og hørte taler. Jeg fikk også den store ære av å være duskedame sammen med Anne Britt til fanen for Nordre Skage Skytterlag. Etter toget var vi på Granvollen for å slakke litt på finstasen og spise kake. Jeg tok av meg vesten, skoa, dro opp
skjorta og brettet opp skjørtet. Godt med friskluft under stakken i sola. Da tvillingene hadde sovet litt, kjørte vi til byen, samfunnshuset, og spiste middag. Namnam! Stor middagsbuffet med dessertbord. Kl 17 gikk borgertoget gjennom byen, det var gøy å se på. Da toget kom i retur satt vi i kjøkkenvinduet mitt med panoramautsikt.

Kvelden ble avsluttet med is og kaffi sammen med Sigurd, Christine og Stine. D
et var godt å få av bunaden og slappe av i sofaen. Da de dro syklet jeg og Sigurd opp til Bjørum, brurunden og til småbåthavna. Lufta var varm og det var godt med en rolig sykkeltur etter en travel dag.