søndag 14. juni 2009

Kortmakaren

Jeg var medlem av scrapbook klubben Creative en stund, og da kom det en pakke med ymse snadder hver måned. Den siste pakken jeg fikk før jeg meldte meg ut inneholdt utstyr til å lage kort. Og det passet meg finfint dagen før jeg skulle i Per Arves konfirmasjon og ikke hadde fått tak i kort. Dermed fikk kreativiteten fritt spillerom og stuebordet ble fullt av mønsterark, penn, saks, bånd, kort, lim og masse nipsnaps av alle slag. Det har hopet seg opp en del dilldall etter opphørssalg på Ciro og juleverkstedet i vinter. Så jeg har egentlig utstyr for de fleste anledninger som trenger kort i fremtiden. Kortet jeg laget til Per Arve var ikke så innviklet og krevende, anbefaler å prøve det!

Kortet er sort med luke forann, så jeg limte inn et mønste
rark på baksiden. Rundt rammen skrev jeg "Til lykke med dagen!", med diamanter i hjørnene. Blomstrene er laget av silkeleire, en slags modelleire, som jeg trykte ut med en liten form. Limte på diamanter på blomstrene og tegner prikker rundt. Til slutt knytte jeg en sløyfe av roså bånd og limte på. Resultatet er jeg selv veldig stolt av, og hadde ikke så lyst til å gi fra meg kortet...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar