fredag 3. september 2010

Maleprosjekt

Maleprosjektet mitt er godt i gang, både sofabordet og skjenken har fått en omgang grunning og maling. Jeg var litt i tvil da jeg skulle begynne om hvordan jeg skulle gripe fatt, men på Kulør i Namsos har de gode råd. Først pusse lett store overflater med pussepapir for å rubbe opp, så vaske med husvask/kraftvask, deretter grunne med heftgrunning og til slutt male med Shipolin, båtmaling. Malingen har høyglans og er veldig slitesterk, i følge mannen, da malingen brukes på nettopp båter.

Her har døra til venstre ett strøk grunning, mens jeg er godt i gang på andre enden.

Det viktigste med prosjekter som dette er å holde til midt på stuegulvet. Da kan man se på tv og snakke med dem i sofaen samtidig, og ikke sitte ene og alene på et rotrom. Også får man mye oppmerksomhet og skryt...

Her er stuebordet malt i fargen Demring, noe som ikke varer lenge. Etter litt grubling og spekulering fant vi ut at fargen var for lys og fikk blandet i mer svart i spannet. De kan virkelig å orde opp på malingsbutikken!

1 kommentar: