lørdag 30. oktober 2010

Smijernslampe back in business

Nå har mamma og pappa kommet, og i går var vi en tur i Steinkjer. Der fant jeg en fin lampeskjerm til smijernslampa som har stått snau siden mamma kjøpte den på auksjon hjemme. Uten skjerm, med gammel ledning og sokkel som ikke var oppegående. Nå er alt det byttet ut, og det ble jo slettes ikke så verst!




Litt rot må til når man prøver seg som elektriker. Det viste seg å ikke være så vanskelig å bytte sokkel og stikkontakt. Pappa tilbydde seg å gjøre det for seg, men da kom trassen frem: "Nei, i ska jær d sjøl". Og jeg fikk til! Jeg bare glemte å tre ledningen gjennom diverse hull i lampen før jeg satte på sokkel og stikkontakt. Tyypisk.





Voila! Fiks ferdig smijernslampe med ny, fin skjerm. Jeg hadde planer om å lakke lampa hvit, men det kommer ikke på tale likevel. For den er så stilig som den er. Strengen i lampeskjermen er laget slik at det er enkelt å lage nytt stoff til ny skjerm. Noe jeg absolutt skal prøve en gang! Har som en tro på at jeg kan trekke av det som er på uten å ødelegge det. Der fikk dere også et lite glimt av den nyydelige sofaen vår, den er ikke mindre enn over 20 år gammel. Den knirker og hyler bare noen vurderer å sette seg, og rød jul har aldri vært aktuelt med denne lekkerbisken. Derfor har vi bestilt en ny ;o)





Matboksen falt forresten i smak. Mons har som oftes ikke tid til å vente til jeg tømmer mat over i matskåla, han går rett til kilden...


1 kommentar: