søndag 31. oktober 2010

Lag en konglekrans!

Dette viste seg å ikke være så vanskelig, det bare tar litt tid og man må ha mange kongler. Jeg begynte på samme måte som med kransen av blader. 4 lange kvister av selje og bandt dem sammen til en ring, litt større ring denne gangen. Som vanlig ville Mons være med på festlighetene og angrep både tråd og kvister. I skrivende stund står han å klør seg på dataskjermen, slikker litt på tastaturet og biter i ledningen.





Første runde i rundt kransen la jeg en kongle i yttersving og en i innersving, det ble som et fiskebeinsmønster. Fant ut at det var ikke enkelt å legge kongler både i høyde og bredde samtidig, så man må ta det i to omganger. I god, gammel tradisjon ble stuegulvet brukt som arbeidsbord, det har jeg gjort helt siden jeg var liten.








Kransen ble kjempe fin og tung. Bøtta er tom for kongler, og jeg har enda ikke vært ute å plukket flere. Men nå haster det! En slik krans er enkel og billig å lage, og det må være en super julegave å få. Ha en fin søndag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar