tirsdag 12. oktober 2010

Ta med deg høsten inn!

Blant flere aksjoner på gang, har tidligere nevnt TømFrysernAksjonen, har HivUtGamlePlanterAksjonen just tatt sted. Og det var jammen på tide! Har i to år spinklet og spart på tuspete og stusslige avleggere, forvokste gummiplanter og halvdøde fredsliljer. Den tid er over og de er på "ferie i kompostbingen". Konklusjonen var heller få, men dyre pene planter, enn mange som rett og slett ikke ser ut. Og mor var enig.





I fjor på denne tiden tok jeg inn et lass kongler til tørk. De blir så fine når de spretter ut! Selv om de ser slappe og tamme ut i lyngen, kommer de seg etter et par dagers opphold under ovnen i stua. Nå har jeg plukket inn et nytt parti, for min kjære mor stakk av med en pose kongler i fjor. Da gjenstår det bare å spekulere på hva jeg skal bruke de til. Kommer nok på noe ;o)





Nyskjerrigpusen greier ikke holde seg unna som vanlig. Bare man flytter på en stol her i huset må han snuse og spekulere veldig lenge. Noe som kan være litt plagsomt om jeg flytter pc'n fra bordet til fanget, for det må utforskes.








Til Sigurd's fortvilelse plukket jeg også inn bjørkekvister med fine, gule blader på. Og ja, Sigurd, bladene faller nok av før vi rekker å se oss mette på den fine oppsatsen min, men sånn er det bare. Da må vi hive den ut sammen med gummiplantemonsteret. Og kanskje plukke med grankvister på tur inn igjen... Ha en fin dag!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar