søndag 7. november 2010

System i galskapen: Gangen vår

Her i huset deler vi gangen alle mann, jeg og Sigurd og guttaboyz nede. For å komme opp til oss kommer man inn yttergangen og videre i gangen der vi har hybler, for så å komme inn i vår lille gang og opp trappa. Den gangen er bitteliten og det er mye som skal få sin plass. Derfor har vi etterhvert kommet på smarte løsninger jeg tenkte jeg kunne dele, kanskje vi er flere i samme båt.





Bildet over viser kjeppen jeg fant i uthuset under den store ryddeaksjonen. Jeg hadde lyst til å bruke den som gardinstang og bruke gardiner med bånd man knyter rundt stanga, men den var 20 cm for kort. I helga kom morsan på at den kunne brukes i gangen for å henge opp skjerf på, og voila! På bildet nedenfor ser dere hvor liten plass det er, smalere enn 1m og ca 2m bredt.








Stølvetter henges opp med store brevklyper festet med strips. Kjempe smart når man skal støvsuge! Støvletter som står på egne bein har en tendens til å ligge utover, og ikke stå oppreist, da var det like så greit å henge de opp. Her i gangen må skoene opp fra gulvet, ellers blir det fort mye rot.





Knaggrekkene laget jeg av blomsterfjøler jeg fant i hagen, har sikkert vært ute i maange år i all slags vær og vind. Nå har de fått seg et kjapt strøk Eggehvit akrylmaling og knagger fra Biltema. Valgte knagger med lang hals da det er greit for besøkende å henge opp jakker og man slipper å krangle med småe knagger om plassen. I bunn å grunn synes jeg vi har løst problemet med liten gang ganske bra, men det er helt klart en av romløsningene jeg vil endre på om vi skal bygge hus. Det blir langt opp og fram, her og nå skal vi steike vafler. Vi har spilt et slag ludo, og min seier må feires! ;o)


1 kommentar:

  1. Du Kristina! Har du tenkt på at du tar feil utdannelse..? Det er jo interiørarkitekt du skulle blitt :-)!!! Du er jo et oppkomme av ideer! Men interiør kan man jo syssle med på fritida ;-)
    Jeg er endelig på nett igjen, så nå kommer snart noen oppdateringer. Når jeg får hodet over vannet (utav pappeskene)

    Ha en flott dag!

    SvarSlett