tirsdag 15. mars 2011

Evighetsarbeid med STOR iver!

Tidlig i høst begynte jeg å hekle lappeteppe, med stor iver. Restegarnsdunken ble organisert i kategoriene: 1. Garnkart til teppe og 2. Garn tilbake til dunken, og arbeidet begynte. Og det tok slutt. Jeg innså nemlig at dette arbeidet blir knapt ferdig før jeg har blitt en skrukkete, gammel dame, med skjelvende stemme klagende over hvor kaldt det er, og maser i vei om hvor er lappeteppet jeg gjorde ferdig i går??





Derfor ble prosjektet pent pakket bort, sammen med hardangersømmen som forresten har ligget der i snart 2 år. Og der blir den nok liggende en stund til, for jeg har jo lappeteppet å bryne meg på... Rundt regnet har jeg ca. 40 lapper nå, hvor mange jeg trenger aner jeg ikke. Det jeg derimot har regnet meg frem til er at på hver lapp er det heklet 7 runder, hver garnbit har 2 ender, altså 14 tråder å feste per lapp. Dette ganges med ca. 40, og til nå har jeg det herlige arbeid i å feste 560 (!!!!) tråder.





Trøste å bære. Jeg vil benytte anledningen til å sondere terrenget etter noen som er særs glad i å feste tråder, finnes du der ute? Eller må jeg kalle inn til dugnad? Fortsettelsen av dette prosjektet vil vel gå som det allerede har begynt: Stor iver, hekler 20-30 lapper, skjønner at dette tar en EVIGHET, pakker det bort, pakker det frem etter noen måneder, stor iver....

Ha en FIN dag! Nyt sola!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar