lørdag 8. mai 2010

Å lappe, har tappet, lappeteppe

Strikking og hekling går hånd i hånd her i gården. Er akkurat ferdig med to luer og votter til en liten gutt jeg gleder med veldig til å møte til høsten. Håper han bli like rampete, sjarmerende og utspekulert, men akk så vakker, som sin mor og hennes næremeste nabo og veninne i oppveksten. Så for å lade opp til turbostrikking når han kommer må jeg avlaste med litt lappe-hekling i ren bestemor stil. I påsken fikk jeg en lettere sprengt pose full av restegarn av "bæstemor i Kråknæsæ" og større skatt finnes ei. Alle ble nøstet opp og beundret med andakt mens jeg la planer for hva jeg kunne strikke og hekle.





Nå har jeg altså begynt å hekle et lappeteppe. Har tidligere strikket et stort teppe som jeg har foret, og et lite vognteppe. Nå blir det heklet i alle regnbuens farger, og hver lapp har sin egen sjarm. Synes selv jeg har fått til en del lapper, men har innsett at jeg må sikkert tredoble antallet. Forhåpentligvis vil all heklingen lokke fram strikkelysten, for jeg har myke og varmende planer til høsten. Kjenner jeg meg selv rett, har jeg sikkert tatt fatt på strikkingen i neste uke en gang... Akk ja..





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar