mandag 18. oktober 2010

Bitt av basillen

Arne og Carlo's nye strikketrend har tatt helt av og det forstår jeg veldig godt. Å strikke julekuler er morsomt! Jeg fant boka hos bokhandleren og synes prisen var litt stiv for over 50 mønstre på julekuler. Etter å ha strikket to kuler og fullstendig hekta kjøper jeg gjerne boka. Men hvordan har jeg greid å strikke disse kulene uten mønstre?




Jo, du skjønner. I butikken hadde jeg med meg en partner in crime, Anna. Vi så sikkert veldig skyldige ut der hun stod med ryggen til kassadamen og jeg knipset bilder av mønstrene med mobilen bak Anna som er en halvmeter (nesten vertfall) lavere enn meg. Samvittigheten min rakk bare å ta to bilder, en av snømann og en av snøkrystall. Ettersom jeg ikke hadde noen forklaring på hvordan dette skulle foregå måtte det litt prøving og feiling til. Men etter bestemor's kråkeoppskrift på selbuvott har jeg fått en viss trening.





Så kjære mamma, pappa, bror, Sigurd, bestemor, ja alle! Tipp hva dere får til jul ;o)


2 kommentarer:

  1. haha, så søtt :P
    Ekje slik i fer au t jul da? ;P

    SvarSlett
  2. Jo, visst du lagæ dorullnisså te me ;)

    SvarSlett