fredag 15. oktober 2010

Overraskelsen

Fy, skam seg, Kristina. Jeg har helt glemt å vise dere overraskelsen til Sigurd den uka han var borte på jobb. Det kan være fordi skapet har stått stuet bort i et hjørne helt tomt og alt innholdet utover spisestuebordet. Men nå er det på plass, med innhold. For jeg malte nemlig høyskapet i Sofia-serien vår fra Jysk. Jeg ble akutt lei den mørk-rød-brune fargen og forandring måtte til. Skapet ble rubbet opp med pussepapir, vasket med Kraftvask, ett strøk heftgrunning og to strøk Shipoline. Og det ble så bra!





Nå er jeg ferdig med skjenken og skapet, og har igjen spisestuen fra samme serie. Da er alt det mørk-rød-brune borte. Men det viste seg å være flere ting som skulla hatt seg et strøk eller to. I går skrev jeg en liste over ting som skal males, så snart jeg er ferdig med eksamen. Og det var mye. Bestemor-skapet, staffeli, spisestuen, kjøkkenbordet og 3 dører i gangen. Phu!





Prinsessekanna og Kongepokalen fra Melamartnan har fått hedersplass. Sammen med glass på tinnstett jeg vant på skyting hjemme en gang, synes de er så fine.





Og endelig har finserviset jeg fikk av bestemor i Bud kommet seg ut av pappeska og endelig fått seg en plass på utstilling. For det fortjener de! Regner med du allrede har lagt merke til at jeg ikke har skrapt bort maling fra glassene, og jaa, det stemmer. Og siden det ikke er noe morsomt i det hele tatt og jeg liker ikke støvsugeren, kan det ta litt tid før det blir gjort. Før jul kanskje? ;o)


3 kommentarer:

  1. Hihi, i satt å lurte på om d va en trend i "pusse-opp-gamle-møbler-verdenen" å la d vare litt maling på glasset!! :P

    SvarSlett
  2. Skulla ønske d va d!!! ;)

    SvarSlett
  3. Du kan no starte en vet du!:))

    SvarSlett