torsdag 14. oktober 2010

Selbuvotter til besvær!

Jeg har lest til eksamen i heele dag, og kan konkludere med at å lese om dehydrering gjør en tørst. Ikke mindre enn 3 glass vann på ett delkapittel. Men når klokka passerer 20 er jeg brukt opp, tom for strøm. Da er det bare å krype opp i godstolen (ja, den jeg stjal fra et St.Hans-bål) og finne fram strikkinga. Nå strikker jeg selbuvotter til meg selv og bare meg selv. Etter over 20 par selbuvotter og alle gitt bort, skal jeg strikke et par jeg skal ha helt for meg selv. Sist vinter ble det litt kaldt på fingrene, heldigvis heklet mamma votter til meg så jeg ikke ble blå.





Mønsteret fikk jeg av bestemor en gang. Når jeg fikk det tenkte jeg "jadda, bestemor, jeg har ikke sjangs!". For på arket er det kun bilde av selve mønsteret og maskeantall med bestemor-kråkeskrift. Ingen forklarende tekst fra A til Å, ingen som mater med teskje hvordan dette skal foregå. Meen, etter 20 par votter i ulik oppskrift skjønner man tegninga og votter blir det! I vertfall så snart jeg lærer meg at man må ha én høyre og én venstre vott, ikke to venstre som det har en tendens til å bli... hrmf!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar