onsdag 20. oktober 2010

Pipp-pippen må ha mat

Her i Namsos har det blitt hvitt over natta, noe jeg trodde var en sensasjon! Helt til jeg ringte mamma for å fortelle nyheten. Men var hvitt hjemme også, langt ut i havgapet der snøen sjeldent ligger lengre enn et kvarter. Da bleknet sensasjonen og det ble bare vanlig, våt snø. Hjemme hadde til og med brøytebilen kjørt, og den har jeg ikke sett snurten til her.





Uansett snømengde, fuglen må få mat. Livet som liten og søt på vingene blir fort kaldt og trasig når snøen kommer, og mat blir det heller dårlig med. Oppfordrer derfor alle som én å henge opp en meisebolle eller tre, kanskje et koslig solsikke-hus? Jeg fant mitt på Plantasjen, og håper fuglene finner maten. I skrivende stund kvitrer det bak i hagen, og ikke på framsiden der maten er. Det spørs om det må flytting til.





Mons fikk også oppleve snøen i dag, for første gang. Det ser ut til at det har tatt litt på. Etter den vante runden med å utforske alt som har flyttet på seg siden sist, har han segnet om i stolen og sover tungt. Der kommer han nok til å ligge en stund. Helt til jeg bli selskapssyk og vil ha litt Monse-kos ;o)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar